“Att samarbeta med CAPE är att ha kul och känna sig trygg”

INTERVJU

“Att samarbeta med CAPE är att ha kul och känna sig trygg”

Helena La Corte är VD på Bonnier Publications AB, Nordens största utgivare av tidskrifter. Som affärspartner till Bonnier Publications är CAPE medias uppdrag att ansvara för den regionala annonsförsäljningen både digitalt och i tidningen Vi i Villa som är anrik och uppskattad i villahushållen.

 

Samarbetet sträcker sig tillbaka till 2013 och har genom åren utvecklats till att bli ett av de allra största uppdragen i vår portfölj. Det har gett resultat, inte minst för Vi i Villa där antalet produkter och den totala omsättningen ökat stadigt varje år. Innan samarbetet trädde i kraft hade Helena en ganska bestämd bild av vilken typ av affärspartner hon var ute efter. 

 

– Vi sökte en partner som inte bara kunde förvalta försäljningen av våra produkter, utan som även kunde hjälpa oss att utveckla den. Vi såg att det fanns en potential i den regionala affären, men vid tidpunkten var den väldigt resurskrävande och vi såg en möjlighet i att anlita en säljpartner. 

 

Tilliten har varit en stor del av framgången i samarbetet. 

 

– Våra kontaker på CAPE media har blivit en förlängd arm av vår egen säljorganisation och vi upplever också att våra förväntningar har infriats med råge- att Cape har utvecklat den del av vår affär som de arbetar med. Det har både inneburit stark tillväxt, men också möjliggjort att vi internt har kunnat fokusera på de delar som vi har kvar i vår egen organisation. 

 

Capemedias största styrkor och betydelse som affärspartner beskriver Helena så här: 

 

– Cape är flexibla och drivna. Det är nog i och för sig många säljbolag, men Capes höga nivå har vi inte upplevt tidigare. Man skulle vi villja ha Cape sittande hos sig för att få smittas av deras energi och dedikerade arbetssätt. Men nu fungerar det ju inte riktigt så, säger Helena och skrattar. 

 

Varför ska man anlita CAPE media som affärspartner enligt dig? 

 

– Att anlita CAPE media ger resultat! Deras arbete har genom åren bidragit kraftigt till att öka vår omsättning. Vill man dessutom ha kul och känna sig trygg i att arbetet blir gjort så ska man arbeta med CAPE media. 

Fler artiklar

Press
Emma Björkman

CAPE Media förvärvar Seniordeal.se

Seniordeal.se startades 2012 med målet att hjälpa Sveriges seniorer och pensionärer 55+ att spara pengar genom rabatter och erbjudanden. Sedan 2017 har bolaget arbetat med CAPE Media som säljpartner och nu förvärvar CAPE Media samtliga aktier i Seniordeal Sverige AB. – Sedan starten har vi

digitalt
Emma Björkman

Vi i Villa firar 65 år – nu växlar vi upp samarbetet

Samarbetet mellan Bonnier Publications och CAPE Media har pågått sedan 2013 och successivt utvecklats i takt med marknadens behov. Flaggskeppet Vi i Villa omsätter årligen ca 24 miljoner i regional försäljning hos CAPE Media och riksförsäljningen beräknas vara ungefär densamma. – Vi har jobbat tillsammans

LinkedIn
Email
Twitter