Redo för nya utmaningar- Gustav gick en utbildning med utbildningsstödet 

Gustav är affärsansvarig säljare och sedan årsskiftet även delägare i CAPE Media AB. Men efter att ha arbetat ett tag kände Gustav att han var redo att ta nästa steg i sin utveckling.

Valet föll på en utbildning som skulle komma att stärka honom i sitt dagliga arbete, men också göra honom redo för nya utmaningar inom bolaget.  

 

– Kursen jag har gått heter “Marknadskommunikation” på Berghs School of Communication och är ganska bred. Den täcker in grunderna för ett lyckat kommunikationsarbete, förklarar Gustav.  

 

”Behövde inte vänta med att utbilda mig” 

Alla medarbetare har en individuell budgetram (IBR) på 10 000 kr per år som kan användas till att bekosta utbildningar inom ramen för relevant kompetens.  

 

– Jag jobbar med marknadsföring och kommunikation varje dag och jag hade nog gått den här kursen oavsett, men utan stödet från min individuella budgetram så hade jag behövt vänta med att gå utbildningen till nästa år. Nu fick jag mitt kursintyg tidigare än jag räknat med. 

Fler artiklar

Kompetensutveckling viktigt för bolaget 

Konkurrensen på arbetsmarknaden ökar varje dag och därför tycker Gustav att det är viktigt att man är på tårna, både som anställd och arbetsgivare, för att hänga med i utvecklingen.  

 

– För att vi som bolag ska fortsätta vara konkurrenskraftiga och nå vår vision behöver vi en offensiv kompetensutveckling! Alla anställda på CAPE har den här möjligheten, jag tycker verkligen att man ska utnyttja den och inse hur nyttigt det faktiskt är att få input utifrån också! Det är en investering man gör i sig själv men som också tar bolaget framåt. 

 

CAPE Medias vision är att göra våra kunder såpass nöjda och imponerade att de väljer att köpa in sig i bolaget när vi går till börsen 2025. Gustav berättar hur kursen i marknadskommunikation rustat honom för detta.   

 

– Med den här utbildningen har jag lärt mig mer om kommunikation och marknadsföring. Det gör att jag kan hjälpa mina kunder att förstå varför deras medieval är ett bra val. Jag kan ta fram koncept som är anpassade efter kundens värdeerbjudande och matcha det med ett relevant medie. Nu har jag också bättre koll på vilka utmaningar hela branschen står inför och även våra kunders utmaningar. Det är sånt vi kan dra nytta av när vi utvecklar både befintliga och nya produkter och projekt.  

 

På frågan om vad Gustav främst tagit med sig från kursen är svaret självklart.

 

– Att CAPE Media kunde göra det möjligt för mig att gå den här utbildningen är fantastiskt! Jag lärde mig mycket från utbildningen och känner att det stärkt min självkänsla också.

Gustav känner sig stärkt efter att ha fått mer formell kompetens

Gustavs 5 begrepp viktiga begrepp

  1. Budskapsplattform – att ta fram budskap till sin kommunikation utifrån visionen 

  2. Value Proposition Design (VPD-modellen) – hur man tar fram sitt värdeerbjudande utifrån utmaningar hos målgruppen och jobbar med produkt- och affärsutveckling 

  3. Köpresan från ett kommunikationsperspektiv – hur man kan tänka kring anpassning av format/budskap/mediekanal utifrån vilken fas kunden är i. 

  4. Målgruppsanalys och målgruppsbehov 

  5. Hur köpta, förtjänade och egna kanaler hör ihop 

    •  
digitalt
Emma Björkman

GoFrendly hjälper kvinnor hitta nya vänner

I detta samarbete kan vi erbjuda en fantastiskt spännande annonsplattform med en kontext som erbjuder en fördjupad relation med användaren, säger Emma Björkman, marknadschef på CAPE Media

Intervju
Emma Björkman

Obligatorisk friskvård varje dag- förbättrad hälsa och energi

I april 2022 gjorde CAPE Media det obligatoriskt för alla medarbetare att ta ut friskvård under arbetstid, 30 minuter om dagen eller två och en halv timme fördelat på arbetsveckan hur man vill, men det är under arbetstid som räknas. Dessutom har alla anställda ett kostnadsfritt gymkort på Hälsokällan som ligger i samma hus som kontoret på Gärdet. 

LinkedIn
Email
Twitter