“Att samarbeta med CAPE är att ha kul och känna sig trygg”

INTERVJU

“Att samarbeta med CAPE är att ha kul och känna sig trygg”

Helena La Corte är VD på Bonnier Publications AB, Nordens största utgivare av tidskrifter. Som affärspartner till Bonnier Publications är CAPE medias uppdrag att ansvara för den regionala annonsförsäljningen både digitalt och i tidningen Vi i Villa som är anrik och uppskattad i villahushållen.

 

Samarbetet sträcker sig tillbaka till 2013 och har genom åren utvecklats till att bli ett av de allra största uppdragen i vår portfölj. Det har gett resultat, inte minst för Vi i Villa där antalet produkter och den totala omsättningen ökat stadigt varje år. Innan samarbetet trädde i kraft hade Helena en ganska bestämd bild av vilken typ av affärspartner hon var ute efter. 

 

– Vi sökte en partner som inte bara kunde förvalta försäljningen av våra produkter, utan som även kunde hjälpa oss att utveckla den. Vi såg att det fanns en potential i den regionala affären, men vid tidpunkten var den väldigt resurskrävande och vi såg en möjlighet i att anlita en säljpartner. 

 

Tilliten har varit en stor del av framgången i samarbetet. 

 

– Våra kontaker på CAPE media har blivit en förlängd arm av vår egen säljorganisation och vi upplever också att våra förväntningar har infriats med råge- att Cape har utvecklat den del av vår affär som de arbetar med. Det har både inneburit stark tillväxt, men också möjliggjort att vi internt har kunnat fokusera på de delar som vi har kvar i vår egen organisation. 

 

Capemedias största styrkor och betydelse som affärspartner beskriver Helena så här: 

 

– Cape är flexibla och drivna. Det är nog i och för sig många säljbolag, men Capes höga nivå har vi inte upplevt tidigare. Man skulle vi villja ha Cape sittande hos sig för att få smittas av deras energi och dedikerade arbetssätt. Men nu fungerar det ju inte riktigt så, säger Helena och skrattar. 

 

Varför ska man anlita CAPE media som affärspartner enligt dig? 

 

– Att anlita CAPE media ger resultat! Deras arbete har genom åren bidragit kraftigt till att öka vår omsättning. Vill man dessutom ha kul och känna sig trygg i att arbetet blir gjort så ska man arbeta med CAPE media. 

Fler artiklar

digitalt
Emma Björkman

CAPE Media blir Massfluencers säljstyrka i Sverige

Massfluencers VD, Nicolas Hasselström om samarbetet: ”Vi är superglada över detta. CAPE Media kommer i allt väsentligt vara vår säljstyrka i Sverige” Massfluencer är ett marknadsföringsteknikföretag som grundades i Singapore. Det är världens största marknadsföringsplattform för influencers och erbjuder kunder influencer marketing campaigns både lokalt

digitalt
Emma Björkman

Så kan nyhetsbrevet ge publicisterna nya intäkter

Många företag och organisationer, däribland publicister, har utmaningar med att nå ut digitalt. Samtidigt äger de stora databaser med uppgifter som skulle kunna gå att kapitalisera på. Digitala nyhetsbrev kan vara vägen till nya intäkter. Nyhetsbrevet kan bli en förlängning av andra produkter och dessutom

Medier
Emma Björkman

Realtid väljer CAPE Media för EDR

CAPE Media blir ny säljpartner åt Realtid som under året arbetat för att utveckla sitt erbjudande mot läsare och annonsörer. CAPE Media har funnits sedan 2001 och kommer framförallt att sköta försäljningen av Realtids EDR.

LinkedIn
Email
Twitter