“Att samarbeta med CAPE är att ha kul och känna sig trygg”

INTERVJU

“Att samarbeta med CAPE är att ha kul och känna sig trygg”

Helena La Corte är VD på Bonnier Publications AB, Nordens största utgivare av tidskrifter. Som affärspartner till Bonnier Publications är CAPE medias uppdrag att ansvara för den regionala annonsförsäljningen både digitalt och i tidningen Vi i Villa som är anrik och uppskattad i villahushållen.

 

Samarbetet sträcker sig tillbaka till 2013 och har genom åren utvecklats till att bli ett av de allra största uppdragen i vår portfölj. Det har gett resultat, inte minst för Vi i Villa där antalet produkter och den totala omsättningen ökat stadigt varje år. Innan samarbetet trädde i kraft hade Helena en ganska bestämd bild av vilken typ av affärspartner hon var ute efter. 

 

– Vi sökte en partner som inte bara kunde förvalta försäljningen av våra produkter, utan som även kunde hjälpa oss att utveckla den. Vi såg att det fanns en potential i den regionala affären, men vid tidpunkten var den väldigt resurskrävande och vi såg en möjlighet i att anlita en säljpartner. 

 

Tilliten har varit en stor del av framgången i samarbetet. 

 

– Våra kontaker på CAPE media har blivit en förlängd arm av vår egen säljorganisation och vi upplever också att våra förväntningar har infriats med råge- att Cape har utvecklat den del av vår affär som de arbetar med. Det har både inneburit stark tillväxt, men också möjliggjort att vi internt har kunnat fokusera på de delar som vi har kvar i vår egen organisation. 

 

Capemedias största styrkor och betydelse som affärspartner beskriver Helena så här: 

 

– Cape är flexibla och drivna. Det är nog i och för sig många säljbolag, men Capes höga nivå har vi inte upplevt tidigare. Man skulle vi villja ha Cape sittande hos sig för att få smittas av deras energi och dedikerade arbetssätt. Men nu fungerar det ju inte riktigt så, säger Helena och skrattar. 

 

Varför ska man anlita CAPE media som affärspartner enligt dig? 

 

– Att anlita CAPE media ger resultat! Deras arbete har genom åren bidragit kraftigt till att öka vår omsättning. Vill man dessutom ha kul och känna sig trygg i att arbetet blir gjort så ska man arbeta med CAPE media. 

Fler artiklar

digitalt
Emma Björkman

GoFrendly hjälper kvinnor hitta nya vänner

I detta samarbete kan vi erbjuda en fantastiskt spännande annonsplattform med en kontext som erbjuder en fördjupad relation med användaren, säger Emma Björkman, marknadschef på CAPE Media

Intervju
Emma Björkman

Obligatorisk friskvård varje dag- förbättrad hälsa och energi

I april 2022 gjorde CAPE Media det obligatoriskt för alla medarbetare att ta ut friskvård under arbetstid, 30 minuter om dagen eller två och en halv timme fördelat på arbetsveckan hur man vill, men det är under arbetstid som räknas. Dessutom har alla anställda ett kostnadsfritt gymkort på Hälsokällan som ligger i samma hus som kontoret på Gärdet. 

LinkedIn
Email
Twitter