Vi i Villa firar 65 år – nu växlar vi upp samarbetet

Samarbetet mellan Bonnier Publications och CAPE Media har pågått sedan 2013 och successivt utvecklats i takt med marknadens behov. Flaggskeppet Vi i Villa omsätter årligen ca 24 miljoner i regional försäljning hos CAPE Media och riksförsäljningen beräknas vara ungefär densamma.

– Vi har jobbat tillsammans länge och känner varandra väl, det gör att vi nu när vi ska förnya avtalet också känner oss trygga i att låta CAPE Media även sköta riksförsäljningen, säger Helena La Corte, VD för Bonnier Publications. CAPE Media har haft en betydande roll i att skapa tillväxt i Vi i Villa, både i den regionala printaffären och genom utvecklingen av flera digitala kanaler.

Tydlig utvecklingsplan för Vi i Villa magasinet och digitalt

– Målsättningen är att öka från sex till åtta utgåvor av tidningen 2023 till tio utgåvor 2024, säger Adam Frödén som är Chief Commercial Officer på Bonnier.

Vi i Villa firar i år 65 år på den svenska marknaden! Tidningen når ut till 2,2 miljoner villahushåll i hela landet och den digitala plattformen viivilla.se har årligen 10 miljoner besökare. CAPE Media har tidigare skött den regionala försäljningen i tidningen och digitalt.

– Vi i Villa är ett fantastiskt varumärke och både målgruppen och sammanhanget är otroligt bra för så många annonsörer. CAPE Media är bra på att hitta just de idéer som kan lyfta varumärken i våra kanaler, inte bara inom de mest självklara segmenten säger Adam. Timingen är helt enkelt perfekt för båda parter fortsätter han.

CAPE Media har sin kärna i försäljning, men kallar idag sig själva för mediebolag och jobbar även med att utveckla och driva egna produkter.

– När vi inledde samarbetet med Bonnier Publications var Vi i Villa ett uppdrag som gjorde det möjligt för oss att växa snabbt och befästa vår position som säljbolag. Vi i Villa har betytt otroligt mycket för oss och gett oss möjligheten att bevisa vår affär och ta oss dit vi är idag. Det känns kul att äntligen få höja ribban och fortsätta utveckla det här samarbetet säger Tobias Björkman som är VD på CAPE Media.

Vi i Villa firar i år 65 år på den svenska marknaden! Tidningen når ut till 2,2 miljoner villahushåll i hela landet och den digitala plattformen viivilla.se har årligen 10 miljoner besökare. CAPE Media har tidigare skött den regionala försäljningen i tidningen och digitalt.

 

CAPE Medias 4 tips till hur du skapar nya intäkter i din maildatabas:

u00a0

  • Lu00e4r ku00e4nna er mu00e5lgrupp genom att vu00e5ga testa er fram
  • Sju00e4lva utformningen av nyhetsbrevet spelar roll!
  • Hitta en partner fu00f6r delar ni inte sju00e4lva u00e4r experter pu00e5
  • Ha roligt tillsammans med era annonsu00f6rer!

u00a0

digitalt
Emma Björkman

GoFrendly hjälper kvinnor hitta nya vänner

I detta samarbete kan vi erbjuda en fantastiskt spännande annonsplattform med en kontext som erbjuder en fördjupad relation med användaren, säger Emma Björkman, marknadschef på CAPE Media

Intervju
Emma Björkman

Obligatorisk friskvård varje dag- förbättrad hälsa och energi

I april 2022 gjorde CAPE Media det obligatoriskt för alla medarbetare att ta ut friskvård under arbetstid, 30 minuter om dagen eller två och en halv timme fördelat på arbetsveckan hur man vill, men det är under arbetstid som räknas. Dessutom har alla anställda ett kostnadsfritt gymkort på Hälsokällan som ligger i samma hus som kontoret på Gärdet. 

LinkedIn
Email
Twitter