CAPE Media blir Massfluencers säljstyrka i Sverige

Massfluencers VD, Nicolas Hasselström om samarbetet: ”Vi är superglada över detta. CAPE Media kommer i allt väsentligt vara vår säljstyrka i Sverige”

Massfluencer är ett marknadsföringsteknikföretag som grundades i Singapore. Det är världens största marknadsföringsplattform för influencers och erbjuder kunder influencer marketing campaigns både lokalt och globalt.


-Vi följer och analyserar kontinuerligt alla konton i hela världen som har fler än 2000 följare och det är ungefär 90 miljoner Instagram-konton, berättar Nicolas Hasselström, CEO på Massfluencer.

Den här stora mängden data gör Massfluencer sökbar för att på så vis hitta de bäst lämpade influerarna efter kundens behov oavsett om kunden är ute efter att höja kännedomen för varumärket eller öka konvertering. Massfluencer har inga kopplingar till en specifik influencer utan erbjuder kunden de bästa baserat på data.

-Nu har vi ett bra slagläge mot Sverige för att vi är här och för att det är lättare att sälja där man befinner sig fysiskt. CAPE Media kommer i allt väsentligt vara vår säljstyrka i Sverige tillsammans med Aleksandrs Cakste som är Head of Sales, säger Nicolas.

CAPE Medias uppdragsportfölj breddas med ett annonsformat som de inte kunnat erbjuda sina annonsörer tidigare. Uppdraget ligger också helt i linje med den utvecklingen bolaget vill ta

-Det här är ett väldigt spännande och viktigt uppdrag för oss, särskilt med tanke på den genomslagskraft som marknadsföring via influencers fått hos många bolag idag. Att få göra detta ihop med Massfluencers och den tekniska plattformen de har känns extra spännande, säger Adam Harletun som är affärsutvecklare på CAPE.

Press
Emma Björkman

CAPE Media förvärvar Seniordeal.se

Seniordeal.se startades 2012 med målet att hjälpa Sveriges seniorer och pensionärer 55+ att spara pengar genom rabatter och erbjudanden. Sedan 2017 har bolaget arbetat med CAPE Media som säljpartner och nu förvärvar CAPE Media samtliga aktier i Seniordeal Sverige AB. – Sedan starten har vi

digitalt
Emma Björkman

Vi i Villa firar 65 år – nu växlar vi upp samarbetet

Samarbetet mellan Bonnier Publications och CAPE Media har pågått sedan 2013 och successivt utvecklats i takt med marknadens behov. Flaggskeppet Vi i Villa omsätter årligen ca 24 miljoner i regional försäljning hos CAPE Media och riksförsäljningen beräknas vara ungefär densamma. – Vi har jobbat tillsammans

LinkedIn
Email
Twitter