Realtid väljer CAPE Media för EDR

 Sammanfattning:

CAPE Media blir ny säljpartner åt Realtid som under året arbetat för att utveckla sitt erbjudande mot läsare och annonsörer. CAPE Media har funnits sedan 2001 och kommer framförallt att sköta försäljningen av Realtids EDR.

Realtids VD, Maria Pellborn om samarbetet: ”Vi tycker det känns fantastisk att hitta en partner som kan hjälpa oss att utveckla vårt erbjudande mot annonsörerna”

Realtid är en politiskt oberoende onlinebaserad nyhetstidning med omkring 300 000 unika läsare varje vecka. Dessutom har redaktionen en nyhetsbrevsdatabas på ca 70 000 adresser. Realtid har under året arbetat fram en bredare produktportfölj för att ytterligare stärka sitt erbjudande mot läsare och annonsörer.

CAPE Media kommer att ansvara för försäljningen av EDR, något som de senaste åren blivit en av bolagets stora framgångsprodukter. CAPE Media har både hjälpt uppdragsgivare att bygga upp sin digitala annonsaffär och utvecklat digitala produkter själva som bygger på digitala utskick. (Vinliv.se och Golflivet.se Reds. Anm.).

-Samarbetet med Realtid passar väldigt väl in i vår produktportfölj, säger CAPE Medias Försäljningsdirektör Jonatan Söderström och fortsätter med att EDR har blivit något av bolagets främsta styrkor de senaste åren och att han är säker på att Realtids målgrupp kommer att vara helrätt för annonsörerna.

Om CAPE Media

CAPE Media är ett mediebolag som jobbar med uppdragsförsäljning, medieproduktion och affärsutveckling. CAPE Media har funnits sedan 2001 har lång erfarenhet av flera olika kanaler och samarbetar med bl a Bonnier och Åhléns.                   

digitalt
Emma Björkman

CAPE Media blir Massfluencers säljstyrka i Sverige

Massfluencers VD, Nicolas Hasselström om samarbetet: ”Vi är superglada över detta. CAPE Media kommer i allt väsentligt vara vår säljstyrka i Sverige” Massfluencer är ett marknadsföringsteknikföretag som grundades i Singapore. Det är världens största marknadsföringsplattform för influencers och erbjuder kunder influencer marketing campaigns både lokalt

digitalt
Emma Björkman

Så kan nyhetsbrevet ge publicisterna nya intäkter

Många företag och organisationer, däribland publicister, har utmaningar med att nå ut digitalt. Samtidigt äger de stora databaser med uppgifter som skulle kunna gå att kapitalisera på. Digitala nyhetsbrev kan vara vägen till nya intäkter. Nyhetsbrevet kan bli en förlängning av andra produkter och dessutom

Medier
Emma Björkman

Realtid väljer CAPE Media för EDR

CAPE Media blir ny säljpartner åt Realtid som under året arbetat för att utveckla sitt erbjudande mot läsare och annonsörer. CAPE Media har funnits sedan 2001 och kommer framförallt att sköta försäljningen av Realtids EDR.

LinkedIn
Email
Twitter