Vi utvecklar också egna produkter inom segment där vi ser att bra kanaler saknas. Vi med vår långvariga erfarenhet av annonsförsäljning i kombination med produktion skapar då koncept helt från grunden och bygger främst med inhouseresureser och eget kapital. Utvecklingen av egna produkter ska skapa möjligheter till att bredda vårt erbjudande mot våra kunder, samt långsiktigt bygga värden i vår produktportfölj.
Ex: Vinliv, Golflivet
I Vissa fall saknar våra uppdragsgivare resurser eller kompetens att förverkliga nya affärer. För de fall där vi ser att vi kan driva tillväxt har vi utvecklat en alternativ affärsmodell av ett ”joint venture” där vi går in och deläger en produkt eller medie. Vi kan ta ansvar för medieproduktion, affärsutveckling och såklart försäljningen.
Ex. VEGO, NEWS55
Egna produkter utvecklas antingen med befintliga partners eller så söker vi upp nya partners som kan bidra med ex. distribution och trafik eller innehåll och produktion.
Syftet med affärsutvecklingen är att bredda portföljen med fler konkurrenskraftiga produkter, öka antalet nya kunder samt stärka erbjudandet mot befintliga kunder. I många fall saknar våra uppdragsgivare resurser eller investeringsvilja att förverkliga nya affärer. Därför har vi de senaste åren byggt upp ett eget produktionsteam med kompetens att både skapa och drifta nya medieprodukter. Produktionsteamets kompetens anpassas efter bolagets behov och den för tillfället aktuella inriktning som affärsutvecklingen har.
Vill du veta med om hur vi jobbar med venture-projekt?